Jógová terapie

Mysl plánuje, tělo koná. 

Oba systémy jsou propojené a navzájem se ovlivňují. Většina toho, co se vám děje v realitě, vychází z vašeho podvědomí, ne z vědomé části mysli. Proto se někdy dějí věci, kterým úplně nerozumíte. Pomocí fyzického cvičení (ásána), dechových praktik (pránájáma), meditace a práce s myslí (pratjáhára), můžete zasáhnout do velmi hlubokých struktur a zásadním způsobem ovlivnit své zdraví i další život.

Jsem Jolana Breit a tvořím stránky Elixír mládí.

Jaký je rozdíl mezi jógou a jógovou terapií?

  • Jógová terapie je velmi individuální a prožitková,  její důležitou součástí je proces uvědomování.
  • Jógová terapie ukotvuje pomocí tělesného cvičení a dechových technik váš záměr, upevňuje nové postoje v rámci fyzického těla, působí na oblast emocí a mentálních přesvědčení. 
  • Vycházíme z toho, že ve vašem fyzickém těle se projevují stavy, které vždy souvisí s psychikou, s tím co uvnitř prožíváte. 
  • Podle toho, co cítíte v těle, je možné rozpoznat, s čím je potřeba pracovat na úrovni mysli.
  • Konkrétním fyzickým cvičením je potom možné účinně podpořit žádoucí změny v myšlení.
  • A naopak, meditační cvičením je možné příznivě ovlivnit tělo.

Dechová terapie

Aktuálně chystám online kurz pro začátečníky, ve kterém se seznámíte s principy dechové terapie

Kurz bude obsahovat videa s detailními postupy. Cvičení vám pomůžou zlepšit dechovou kondici a také vás navedou na řešení konkrétních potíží. Dozvíte se, jak můžete dechem korigovat vysoký nebo nízký krevní tlak, uvolnit strach a nervozitu, nebo dobít energii, když se cítíte vyčerpaní.

 Více zde 

Prožitkové cesty

Prožitkové cesty jsou krátké programy v délce do třiceti minut, jejichž smyslem je přiblížit prožitkem abstraktní témata.


Potřebujete si dát si pauzu, relaxovat, zastavit se? Potřebujete získat nadhled, vyznat se v tom, co se právě děje? Potřebujete určit nový směr, ale zatím nevíte kudy kam? Nechte se provést prožitkovou meditací. Získáte v nich prostor, který potřebujete pro odstoupení od reality, ve které jste ponoření. Získáte čas pro sebe, načerpáte inspiraci a klid. 

Prožitkové cesty jdou do hloubky

  • používám relaxační a meditační techniky, které vycházejí ze systému jógy
  • mají řád a strukturu, bezpečně vás zavedou "tam" i "zpět"
  • jsou snadno použitelné v každodenní praxi
  • zaberou jen třicet minut, a přitom jsou intenzivní a účinné

...představte si, jaké by to bylo

  • otevřít ventil a vypustit všechno, co vás unavuje nebo štve
  • uklidit si v hlavě a krásně vyladit emoce
  • udělat si půlhodinku jen pro sebe u užít si hluboké uvolnění
  • najít inspiraci
  • objevit řešení, které bylo na dosah, ale přesto jste ho ve stavu běžného fungování neviděli
  • získat energii pro efektivnější uspořádání osobních nebo pracovních záležitostí

...a navíc

  • rozšířit své vědomí a tím i své možnosti
  • posílit vyrovnanost a sebedůvěru
  • naladit se na flow a vědět, že "jsem vždy na správném místě ve správný čas"

Jak relaxace a meditace působí na tělo

Tělo, mysl, emoce i duše jsou spojené nádoby, působením na jednu část příznivě ovlivníte všechny ostatní.

Relaxace a meditace navozují klidový stav, ve kterém zároveň revitalizujete a aktivujete své psychické i fyzické síly.

Zbavíte se stresu a napětí.

Příznivě zapůsobíte na parasympatickou část autonomního nervového systému, která řídí činnost vnitřních orgánů.

 Opakovanými relaxacemi a meditacemi se můžete zbavit pocitu neklidu, roztříštěnosti a vnitřního chaosu.

Sledujte můj Instagram


Budoucnost, o níž sníme,

začíná už dnes